בדיקת רטיבות

מפחדים כי יש לכם בעיית רטיבות בבית? אל חשש! חברתנו מתמחה בבדיקת רטיבות עם מכשור מתקדם למניעת נזק מיותר לביתכם

איך למנוע רטיבות בבית

 

רטיבות היא אחת מתופעות ליקויי בניה השכיחים ביותר בבתים, וגם אחד מהגרועים ביותר.

על מנת לטפל בתופעה, מומלץ לבצע בדיקת איתור נזילות מקיפה ומקצועית, אשר תיתן מידע מפורט אודות מימדי הרטיבות, דרך התיקון והערכת העלות שלה.

בדיקת רטיבות מתבצעת ע"י מומחה מוסמך להנדסת בניין, בעל ידע ומיכשור אלקטרוני מתאים אשר ידע לכוון אתכם לבעיה הספציפית ולמנוע מכם הוצאות כספיות מיותרות על תיקונים חסרי תועלת.

צרו עמנו קשר עוד היום
צרו עמנו קשר עוד היום לליווי ללא עלות בפרוייקט תמ"א 38

 

 

בדיקת רטיבות

 

מזעור נזקים

 

רטיבות יכולה לגרום לנזקים רבים בדירה – עובש, סדקים, קילוף צבע, בלאי מהיר למבנה, להיחלשות של המוטות ברזל בתיקרות ובעמודים, חלודה ונזקים לריהוט.

בדיקה של מומחה תעזור לזהות את מקור הרטיבות, ולטפל בה באופן המדויק ביותר, ובכך למנוע נזקים נוספים. מומלץ לבצע בדיקה ברגע שהסימפטומים הראשונים מופיעים, ולא לדחות אותה, מפני שככל שהרטיבות מתפשטת, כך גוברות עלויות התיקון.

חשוב לבצע בדיקת רטיבות בעזרת איש מקצוע, כחלק מבדיקת בדק בית, ולא לבד. הבדיקה באמצעות גלאי אלקטרוני דיגיטלי היא אמנם פשוטה, אך כוללת גם ניתוח מעמיק של הממצאים, אומדן הנזק והערכה טובה של עלות התיקון.

כמו כן, בדיקת רטיבות, שמבוצעת ע"י אדם שאינו מומחה, עלולה לגרום לנזקים מיותרים בבית, כגון אריחים שבורים וחורים בקירות.

בנוסף, מומלץ מאוד לבצע בדיקת רטיבות לפני רכישת נכס חדש או מיד שנייה. באמצעות בדיקה זו תוכלו למנוע מראש את השפעת הבעיה על חייכם, וחובת הטיפול בה תהיה בידי בעל המבנה או הקבלן.

רטיבות בבית הינה תופעה מוכרת ומאוד בעייתית ממנה סובלים מבנים רבים, דירות, בתי קרקע וגם משרדים, בתי עסק ותעשייה. בכדי לטפל בבעיה זו באופן יסודי, נכון ואפקטיבי יש קודם כל לבצע בדיקת רטיבות מקיפה על די גורם מקצועי ומוסמך בענף הנדסת הבניין, כדוגמת חברת גלאור מהנדסים ויועצים. בדיקה שכזו תספק מידע מלא על מקור הרטיבות ומימדי הבעיה, וכן תמליץ על דרכי טיפול יעילות לפותרה לצד הערכת עלות משוערת עבור העבודות.

בעיה רצינית ביותר

חשוב להבין כי רטיבות בקירות הבית, ברצפה, בתקרה, מתחת לריצוף או מעל הפנלים, הינה בעיה חמורה המובילה לנזקים רבים בנכס. כך למשל, רטיבות בבית יכולה לגרום לקילוף צבע או התנפחותו, סדקים, עובש, טחב, נזק לריהוט ואף לנזקים במבנה עצמו ובלאי מהיר שלו בין היתר על ידי קורוזיה והחלשת מוטות ברזל של המבנה. לכן כל גילוי של רטיבות נדרש בבדיקה מקצועית וטיפול מיידי המונע נזקים נוספים בהמשך, הנוצרים עקב השתרשות והתפשטות התופעה.

זיהוי בעיות רטיבות

בעיית רטיבות בבית בתקרה, רצפה או בקירות, ניתן לזהות כאשר מופעים כתמי מים ועובש, טפטופים, נזילות, טיח נפוח, טיח וצבע מתקלפים. כמו כן רטיבות ברצפה ניכרת גם בתזוזה של אריחים ובהצטברות של מינרלים ומלחים דמויי אבקת פודרה. יחד עם זאת, לא אחת סימני רטיבות אינם גלויים לעין בשלביהם הראשונים והם ניכרים בשלב שהבעיה כבר הגיעה לממדים גדולים וחמורים. כמו כן הסיבות לרטיבות הינן מגוונות ויכולות למשל לנבוע מליקוי בנייה, נזילת צנרת של השכנים, בעיות איטום, מרזבים ומערכת ניקוז לקויה, חדירת מי גשמים ומי תהום ועוד.

גורם מקצועי מוסמך

בדיקת רטיבות חשוב לבצע עם גורם מקצועי ומוסמך מתחום הנדסת בניין, כמו חברת גלאור מהנדסים ויועצים. גורם מקצועי שכזה נושא בידע וניסיון רב בתחום ונעזר בציוד מתקדם הכולל גלאים דיגיטאליים, מצלמות תרמיות, אקדח תרמו לייזר ופרוטימטר. בדיקות אלו יסייעו בזיהוי מקור הבעיה, ינתחו אותה ויבינו את ממדיה, וזאת באופן מהיר, מדויק וללא נזקים מיותרים. לאחר מכן ניתן יהיה לטפל ברטיבות באופן הטוב, היעיל, המדויק והחסכוני ביותר. בדיקות רטיבות מומלצות גם טרם ביצוע שיפוץ מקיף בבית וכן טרם רכישת דירה יד שנייה ואף חדשה מקבלן.

לסיכום

בדיקת רטיבות היא צעד הכרחי ברגע שמופיעים סימנים ראשוניים של רטיבות בבית וגם בעת שרוצים לקנות דירה. זוהי תופעה מאוד לא נעימה, אשר משפיעה לרעה על חיי היומיום של הדיירים במבנה וגורמת לנזקים והוצאות כבדות אם היא לא מטופלת כמו שצריך.

לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקה זו באמצעות מומחה להנדסת בניין, אשר יוכל לספק לכם את הפתרון היעיל, הנוח והזול ביותר למטרד הביתי הזה.

 

בנוסף, חברת גלאור מהנדסים מספקת יעוץ וסיוע משפטי ללקוחותיה!!!

דילוג לתוכן